PR

Oftest bruger man PR i forhold til en virksomheds eller organisations kommunikation med omverdenen, for at influere på eller (gen)opbygge et image. PR skal kort sagt sikre, at der er direkte forbindelse mellem ord og handling.

Der er flere måder at gribe PR eller Public Relation an på. Ligeledes spiller det en rolle hvilket medie eller forum man gerne vil påvirke. For mange er det mest almindelige stadig pressemeddelser, som man sender til relevante medier eller udvalgte journalister eller eksperter. I dag bruger man ofte analyser og undersøgelser til at underbygge sin PR kommunikation, så det er velbegrundet og troværdigt.

En PR strategi kan ligeledes indeholder influenter, som fx kan blogge om eller udtale sig omkring ens produkt, virksomhed eller organisation. Events kan være effektive arrangementer til at aktivere influenterne samt øvrige interessenter/stakeholders der kan være værdifulde for ens virksomhed.

Vil man undersøge holdninger eller forandringer i ens kundekreds/målgruppe, kan man anvende monitorering, hvor man observerer gruppens gøren og laden. Fx kan man ved monitorering teste hvordan gruppen opfatter ens produkt eller virksomhed.

CrossMind kan hjælpe med PR og strategi.

Vi anvender cookies til statistik. Denne information deles med tredjepart. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik