PR

Oftest bruges PR i forbindelse med en virksomheds eller organisations kommunikation med omverdenen, for at influere på eller (gen)opbygge et image. PR skal kort sagt sikre, at der er direkte forbindelse mellem ord og handling.

Der er flere måder at gribe PR eller Public Relation an på. Ligeledes spiller det en rolle hvilket medie eller forum man gerne vil påvirke. For mange er det mest almindelige stadig pressemeddelelser, som sendes til relevante medier eller udvalgte journalister eller eksperter. I dag bruges ofte analyser og undersøgelser til at underbygge sin PR kommunikation med, så budskabet er velbegrundet og troværdigt.

En PR strategi kan ligeledes indeholde influenter, som fx kan blogge om eller udtale sig omkring ens produkt, virksomhed eller organisation. Events kan være effektive arrangementer til at aktivere influenterne samt øvrige interessenter/stakeholders, der kan være værdifulde for virksomheden eller organisationen.

For at undersøge holdninger eller forandringer i kundekredsen/målgruppen, kan monitorering med fordel anvendes. Her observeres gruppens adfærd. Fx kan man ved monitorering teste hvordan gruppen opfatter virksomhedens produkt eller virksomhed.

CrossMind kan hjælpe din virksomhed med både PR og strategi.

Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik

ok