
NY IDENTITET - PRODUKTLANCERING
UDFORDRING
AB NEO A/S er globalt førende indenfor udvikling og levering af kvalitetsprodukter til landbrugsindustrien.
I forbindelse med introduktionen af et nyt foderprogram til smågrise, Primary Diets 0-15kg, på det danske marked, ønsker AB NEO at skabe en klar identitet forud for den efterfølgende markedsføring overfor landmændene. Ligeledes skulle konsulenterne engageres i processen forud for deres salgs- og rådgivningsindsats.
Eksekvering og kompetencer
Grafisk identitet
Hjemmesider
Annonce
Events
Profilbrochure, årsrapporter og andre tryksager

LØSNING
Udvikling af logo og identitet, opsummeret i designguide
I forhold til et eksisterende logo er der tilføjet et ”vuggelignende” element, der taler ind i målgruppen, smågrise 0-15 kg. Ligeledes er der tilføjet et payoff, der signalerer vækst hos grise gennem viden og rådgivning.
Det redesignede logo er implementeret i den nye grafiske identitet og en overskuelig designguide er med til at sikre ens identitet på alle platforme.
LØSNING
Umbraco webløsning koblet til Campaign Monitor
Den nye hjemmeside for Primary Diets skulle være unik og udtrykke virksomhedens dominerende position på markedet med fokus på rådgivning, data og viden til landmændene.
Det er opnået med et karakteristisk og moderne design, hvor bløde, legende effekter betyder at brugeren får en lækker oplevelse.
Hjemmesiden er koblet sammen med Primary Diets marketingsplatform, Campaign Monitor, der automatisk indsamler kategoriserede mailadresser med henblik på udsendelse af målrettede nyhedsbreve, der skal styrke salget.
Modulær backend giver fleksibilitet og editorvenlighed
Selve administratordelen er mindst lige så vigtig og Primary Diets hjemmeside indeholder en meget modulær backend, hvor editor selv kan bygge siderne ved at tilføje moduler, hvor der kan indstilles afstand, farver og meget andet. I samarbejde er der fundet en balance mellem fleksibilitet og brugervenlighed, så editor både har frie hænder til at skabe siderne, som de har brug for nu og i fremtiden, mens den grafiske linje overholdes.
Microsoft Teams som det bærende kommunikationsværktøj under Corona
På trods af Corona har det været muligt at udvikle den ønskede hjemmeside. De fysiske møder har i høj grad været erstattet af Teams møder, mails, telefonopkald, delte to-do-lister, chat og videoopkald med skærmdeling.
Det er altid spændende, at udforske nye og anderledes kommunikationsformer, der kan optimere samarbejdet med kunderne, både i arbejdsprocessen og efter lancering, hvor tilretninger og nye ideer let kan vendes online.
Udvidelse til flere sprog og datterselskaber
I første omgang var der kun tænkt ét sproglag ind, men i slutningen af udviklingsfasen valgte AB NEO, at få websitet optimeret til flere sprog for at bruge siden til andre brands på de internationale markeder, hvor søsterselskaberne opererer.







LØSNING
Digital og offline markedsføring
Med udgangspunkt i den nye identitet har CrossMind, i samarbejde med AB NEO, udarbejdet markedsføringselementerne til de digitale og offline platforme, der er en del af lanceringsplanen. Al kommunikation har fokus på data og rådgivning.
Offline
- Salgsmateriale til konsulenter
- Skabeloner for datablad og brev
- Salgsark
- Kundearrangementer - roll-up, messevæg m.v.
- Annoncering i fagmedier
- Kalender og logovand
- Emballagedesign
Digital
- Webbannere til fagmedier

Kontakt os
Der findes mange gode samarbejdspartnere inden for reklame og marketing. Vi anser os selv, som en af dem.
Kontakt Per Gren, for yderligere information på pg@crossmind.dk eller +45 28 19 33 37.