- en hilsen fra medicinskabet…

Dato: juli 2018

- en hilsen fra medicinskabet…

Hvorfor er CrossMind Reklamebureau ikke mere aggressive og synlige? Hvor er de store armbevægelser, og skulle I ikke tage egen medicin…!?

Næh…, i hvert fald ikke i fuld skala… Et reklamebureau skal selvfølgelig have en skarp profil - alt andet giver ingen mening. Men et reklamebureau skal ikke, i vores verden, have ”stjernestatus” og kæmpe om rampelyset med bureauets kunder eller kommende kunder for den sags skyld - det er bureauets kunder der er stjernerne.

Og for os giver sammenligningen mellem film- og rockstjerne universet og den forretningsmæssige verden rigtig god mening. Store stjerner har brug for super dygtige scenografer, sufflører, manuskriptforfattere, makeup artister osv. - alle dem der er med til, at gøre stjerner til stjerner, men selv holder sig i kanten af rampelyset. Og det er her, udenfor rampelyset, vi ser os selv.
Der skal ikke være nogen tvivl om at vores kunder skal være stjernerne, og vores mission er at gøre dem kendte, interessante og eftertragtede for deres målgruppe i hver deres segment.

Paradox’et består selvfølgelig i, at den rådgivning vi giver vores kunder, ikke “gælder” for os selv. Og så gør den alligevel. For vi skal selvfølgelig også kommunikere og brande os udfra vores DNA - vores WHY - og vi skal også signalere, at vi følger med, når der fx er nye BuzzWord’s, der skyller ind over branchen. Og det gør der, altså kommer nye BuzzWord’s - og efter en del år i branchen, er det ind imellem svært ikke at trække på smilebåndet, når et nyt BuzzWord rammer reklame og marketing branchen - selvfølgelig kommer der også nye ting, der giver mening og værdi - men ofte er det et begreb, der er gradbøjet ud fra et eksisterende begreb, der har fået et lille twist og en ansigtsløftning i forhold til en ny app, platform eller andet der lige er en højaktuel dille…

Udfordringen for os er den lidt længere vej til potentielle kunder og deres kendskab til CrossMind Reklamebureau og vores kompetencer. Men for os er den lidt længere vej til en ny kunde, noget der passer ret godt til vores virksomhed, vores DNA og det forhold vi ønsker, at opbygge til vores kunder. Vi skal ikke have 20-30 nye hurtige kunder om året, men derimod kunder som vi kan opbygge et tæt, langt og tillidsfuldt samarbejde med - kunder hvor vi kan give den sparring, rådgivning og de løsninger, der passer til lige nøjagtig dem og deres målgruppe - og det tager lidt tid, da der ikke er to virksomheder eller målgrupper der er ens.

Der findes værktøjer, der kan hjælpe processen på vej, men ikke en forud defineret facitliste, der passer på alle virksomheder/organisationer.

Da vi arbejder med hele paletten indenfor markedsføring, giver det os de bedste forudsætninger for, sammen med vores kunder, at vurdere om en ny platform eller et nyt Buzzword giver værdi for den samlede markedsføringsindsats - påvirker det vores årshjul, er det relevant for målgruppen og hvor står vi, hvis vores konkurrenter slår ind på dette “the new big thing”?

Den korrekte diagnosticering af et corporate DNA vil altid være vigtig i forhold til doseringen af den rigtige medicin. Vi står inde i medicinskabet og vi bruger kun den medicin, der virker… 

Resumé: Det er vigtigt at vi, CrossMind Reklamebureau, har en skarp profil. Men vi vil være kendte “af de rigtige” for den gode relation, fuld tillid og høj faglighed, samt at vi er bureauet, der arbejder benhårdt i kulissen, for at gøre vores kunder til “stjerner” - og vi er faktisk super heldige med og kan glæde os over, at vores kunder har succes :o)

Skal vi hjælpe jer med stærke strategier og kreative løsninger?

Så er du altid velkommen til at kontakte vores team:

Tel. +45 7641 0500
info@crossmind.dk

Vi anvender cookies til statistik. Denne information deles med tredjepart. Ved at fortsætte med at bruge sitet accepterer du dette. Cookie- og persondatapolitik