Lindab topbillede.jpg

Udvikling af kommunikationsunivers med udgangspunkt i ny strategi

Dato: maj 2021

UDFORDRING

Lindab AS er den førende producent af ventilations-, tag- og facadeløsninger, porte, stålprofiler, tagrender og meget mere til byggeindustrien.
I år er der lagt sidste hånd på en ny strategiplan, hvor positionen som leverandør af morgendagens arkitektur og indeklima er målet. Det mål skal nås ved at samle hele organisationen om fælles indsatser, nemlig at udvikle bæredygtigt, digitalt og for mennesker.

I tæt samarbejde med Lindab har CrossMind arbejdet med opgaven om at skabe et kommunikationsunivers, som kan bære de mange budskaber fra strategiplanen. Budskaber som ønskes kommunikeret til hele organisationen i Lindab. Det handler om medarbejdere inden for forskellige fagområder og fra forskellige lokationer.

Eksekvering og kompetencer
Grafisk identitet

Lindab-figurer.jpg

LØSNING

Kommunikationsunivers med illustration og budskab

Udvikling af illustrationer, figurer og situationer, som med bredde og udtryk kan indramme Lindab som en engagerende, motiverende og rummelig arbejdsplads, der er opbygget igennem årtier. I den proces har det været vigtigt, at de tegnede figurer optræder i situationer, som understøtter virkeligheden bedst muligt.

Som understøtning til illustrationerne er der udviklet et koncept til korte kernebudskaber, med udgangspunkt i morgendagens arkitektur og indeklima. Med små sætninger der starter med ”Blik for…” skabes en relevans i forhold til Lindabs produkter og samtidig udtrykker ”Blik for…” at der er fokus på et område eller et tema.
Med brug af Lindabs designguide fastholdes det grafiske udtryk, fonte- og farvebrug.

Lindab-Poster.jpg (1)

LØSNING

Strategiplanens budskaber synliggøres på kontorer og i kantiner
Der er udarbejdet en plakatserie med brug af kernebudskaber og illustrationer. Plakaterne er printet på lyddæmpende materiale og hænger nu rundt omkring i virksomhederne.

 

Til kommunikation af vores nye strategi internt i Lindab, har Crossmind hjulpet os med at skabe et kreativt og let forståeligt visuelt univers.

Efter brief gik de straks i gang med opgaven og leverede et oplæg som blæste mig omkuld. Det var særdeles gennemtænkt og fyldt med unikke detaljer.

Egentlig skulle vi blot bruge få elementer, men opgaven har sidenhen gjort Crossmind til en stærk samarbejds- og sparringspartner som løbende eksekverer på vores tanker og nye tiltag.

Louise Lindeskov_Lindab.jpeg Louise Lindeskov, Marketing projektleder i Lindab AS
per-green--free.png

Kontakt os

Der findes mange gode samarbejdspartnere inden for reklame og marketing. Vi anser os selv, som en af dem.

Kontakt Per Gren, for yderligere information på pg@crossmind.dk eller +45 28 19 33 37.

Læs flere updates

Gå til updates arkivet

Job
AD
API
CMO
CRM
DTP
Lix
PR
RGB
ROI
SEO
USP
UI
UX
WWW
SSL