11722 CROSSMIND Bureauet 138
Brandudvikling og Identitet

Sådan designer vi et logo, der afspejler jeres virksomheds DNA

Det første vi gør, når vi skal designe et logo til dig som kunde, er at kigge på jeres konkurrenter og branchen I befinder jer i som helhed.

2

Det er der to gode grunde til:

  1. Det er vigtigt, at adskille sig fra konkurrenterne, så virksomhederne ikke kan forveksles med hinanden.
  2. Samtidig er det vigtigt at have branchegenkendelse. Hvis udtrykket ligger for langt fra de andre i branchen, kan det virke utroværdigt.

I næste step dykker vi ned i jeres virksomhed. Hvem er I, hvad er kernen i jeres virksomhed, jeres værdier og hvad ønsker I at kommunikere til målgrupperne?

For det handler om at finde det udtryk, der bedst repræsenterer jer og branchen bedst.

Slip kreativiteten løs

Når vi har et overblik over jer som kunde, er det tid til at slippe kreativiteten løs.

I den kreative proces er skitsering det primære værktøj – først på papir og sidenhen på computer. Det er vigtigt, at tage tiden til at skitsere forskellige idéer, fordi det er den del, der danner grundlaget for resten af processen. 

11722 CROSSMIND Bureauet 141
FREM MED BLYANTER OG TUSCHER! Vores designteam på CrossMind starter oftest med at skitsere deres idéer inden de begynder arbejdet på computeren.

Undervejs i processen har vi et par vigtige ting med i overvejelserne

1. Logoets opbygning

Et logo består typisk af to elementer, et bomærke og et navnetræk. Et stærkt logo og navnetræk skaber genkendelighed, uanset om de står sammen eller hver for sig. Og det er optimalt – ikke kun på grund af genkendeligheden, men også i forhold til de mange grafiske muligheder, der følger med.

2. Logoets anvendelse

Når vi designer et logo, sikrer vi os, at det fungerer i både lille og stor skala. Det skal være nemt, at aflæse logoet – både når det bruges på en kuglepen, men også på et stort banner.

3. Farver

Det er vigtigt, at vælge de helt rigtige farver, når der skal laves et nyt logo, fordi farver er fulde af tillagt værdi og følelser. Eksempelvis signalerer grøn både klimavenlig adfærd og natur, men også håb.

Billede af Per Gren
Kontakt Per

Ønsker I en uforpligtende snak om udvikling af jeres logo og den visuelle identitet? Tag kontakt til mig, så finder vi en tid i kalenderen.

– vi tager naturligvis også gerne en snak om at skabe synergi i jeres markedsføring!

Flere artikler