Tilbage til oversigten

Markedsfølger

En markedsfølger er en virksomhed, der følger den førende aktør på markedet, fremfor at tage en markedslederrolle. Markedsfølgere observerer markedstendenser og lederes handlinger nøje og implementerer ofte lignende strategier, men med lavere risiko og omkostninger. Målet for en markedsfølger er at udnytte de etablerede standarder og succeser uden at skulle investere stort i udvikling af nye produkter eller kampagner. På denne måde kan markedsfølgere ofte opnå en stabil markedsposition med et lavere ressourcetræk.

#CrossMind Comment:

I vores arbejde hos CrossMind ser vi i udvalgte tilfælde markedsfølgerstrategien som en værdifuld tilgang for kunder, der ønsker en stabil markedsposition uden at påtage sig den fulde risiko ved at være først på markedet. Vi hjælper med at skabe målrettede løsninger, der kombinerer det bedste fra markedslederes tilgange med individuelle tilpasninger, så kunderne kan opnå vækst og konsistens.

Indsigt & Strategi
Tilbage til oversigten

M

Markedsføring Markedsføringsloven Markedsorientering Me too Medie Medie mix Medieplan Mission Målgruppe Marketing Qualified Lead (MQL) Merchandise Markedsfølger Marketing

Du kontakter os...

Fang os på telefon eller mail.
Billede af Martin Haar Kristensen
Martin Haar Kristensen
CEO & Creative Director
mhk@crossmind.dk +45 2042 3908
Billede af Per Gren
Per Gren
Client Manager
pg@crossmind.dk +45 2819 3337

...eller vi kontakter dig?

Send dine informationer, så kontakter vi dig.