ESG
AD
CMO
API
CRM
DTP
Lix
RGB
ROI
WWW
ESG
X
Tilbage til oversigten

Below-the-line

Hvad er Below-the-line (BTL) markedsføring?

Below-the-line (BTL) refererer til direkte markedsføringsaktiviteter, der fokuserer på en målrettet 1-til-1 kommunikation med forbrugerne / kunderne. Eksempler på BTL-aktiviteter inkluderer direct mail, nyhedsbreve, omdeling af flyers, pjecer, løbesedler, klistermærker, samt kampagner og brochurer placeret på salgssteder eller udvalgte lokationer via bannere og plakater. Andre BTL-tiltag kan være produktdemonstrationer eller prøvesmagninger på travle steder som indkøbscentre, banegårde, gågader og markedspladser.

BTL er en effektiv strategi til at ramme specifikke målgrupper direkte og skabe en personlig kontakt med kunden.

#CrossMind Comment:

BTL er det modsatte af massekommunikation – her handler det om at nå målgruppen direkte og med personlig relevans.

Konceptudvikling
Tilbage til oversigten

B

Backend Behovspyramiden Big data Below-the-line Benchmarking Blog Blue Ocean Boston Matricen Brand value Branding Briefing Brødtekst Budget Bulk Business-to-business (B2B) Business-to-consumer (B2C) Buzz marketing BuzzWord Barter Brand identitet