Dato: januar 2021

Agilia lancerer nyt foderprogram i Danmark med ny hjemmeside og identitet

UDFORDRING

Agilia A/S er en del af britiske AB Agri Ltd. som er globalt førende indenfor for udvikling og levering af kvalitetsprodukter til landbrugsindustrien.

I forbindelse med introduktionen af et nyt foderprogram til smågrise, Primary Diets 0-15kg, på det danske marked, ønskede Agilia at få skabt en klar identitet forud for den efterfølgende markedsføring overfor de landmændene. Ligeledes var der et behov for at få engageret og klædt konsulenterne på i forhold til at sælge det ind.


Det bestod samarbejdet af:

Logo, identitet og designguide

Den kreative proces tog udgangspunkt i et eksisterende logo, hvor der er tilføjet et grafisk element samt payoff målrettet segmentet smågrise 0-15kg.

Website
CrossMind har i samarbejde med Agilia udviklet en hjemmeside i Umbraco i et moderne design, med integration til Campaign Monitor.

Digital og offline markedsføring:
Med udgangspunkt i den nye identitet har CrossMind, i samarbejde med Agilia, udarbejdet markedsføringselementerne til både de digitale og offline platforme, der var en del af lanceringsplanen. 

Se Umbraco hjemmesiden her

crossmind_logo.png

LØSNING

Udvikling af logo og identitet, opsummeret i designguide

I forhold til et eksisterende logo er der tilføjet et ”vuggelignende” element, der taler ind i målgruppen, smågrise 0-15 kg. Ligeledes er der tilføjet en payoff, der signalerer vækst hos grise gennem viden og rådgivning.

Det redesignede logo er dernæst implementeret i den nye grafisk identitet og sammenfattet i en designguide til sikring af en gennemgående identitet på alle platforme.

crossmind_logo.png

LØSNING

Umbraco webløsning koblet til Campaign Monitor

Den nye hjemmeside for Primary Diets skulle være unik og udtrykke virksomhedens dominerende position på markedet med fokus på rådgivning, data og viden til landmændene.

Det er opnået med et karakteristisk og moderne design, hvor bløde, legende effekter betyder at bruger får en lækker oplevelse.

Hjemmesiden er koblet sammen med Primary Diets marketingsplatform, Campaign Monitor, der automatisk indsamler kategoriserede mailadresser med henblik på udsendelse af målrettede nyhedsbreve, der skal styrke salget.

Modulær backend giver fleksibilitet og editorvenlighed

Selve administratordelen er mindst lige så vigtig og Primary Diets hjemmesiden indeholder en meget modulær backend, hvor editor selv kan bygge siderne ved at tilføje moduler, hvor der kan indstilles afstand, farver og meget andet. I samarbejde er der fundet en balance mellem fleksibilitet og brugervenlighed, så editor både har frie hænder til at skabe siderne, som de har brug for nu og i fremtiden, mens den grafiske linje overholdes.

Se Umbraco hjemmesiden her

Microsoft Teams som det bærende kommunikationsmiddel under Corona

På trods af corona har det været muligt at udvikle den ønskede hjemmeside. De fysiske møder har i høj grad været erstattet af Teams møder, mails, telefonopkald, delte to-do-lister, chat og videoopkald med skærmdeling.

Det er altid spændende, at udforske nye og anderledes kommunikationsformer, der kan optimere samarbejdet med kunderne, både i arbejdsprocessen og efter lancering, hvor tilretninger og nye ideer let kan vendes online.

Udvidelse til flere sprog og datterselskaber

I første omgang var der kun tænkt et sproglag ind, men i slutningen af udviklingsfasen var Agilia så positiv overrasket , at de valgte at få websitet optimeret til flere sprog med henblik på at bruge siden til andre brands på de internationale markeder, hvor søsterselskaberne opererer.

crossmind_logo.png

LØSNING

Internt og eksternt markedsføringsmateriale med fokus på data og rådgivning

Off line 

  • Salgsmateriale til konsulenter
  • Skabeloner for datablad og brev
  • Salgsark
  • Kundearrangement (roll-up, messevæg m.v.)
  • Annoncering i fagmedier
  • Kalender og logovand
  • Emballagedesign

Digital 

  • Webbannere til fagmedier

Vil du høre mere om hvordan vi kan styrke dit brand?

Kontakt Per Gren allerede nu og aftal et møde til en snak over en kop god kaffe.

Tlf.: 2819 3337
E-mail: pg@crossmind.dk

Seneste updates