Dato: januar 2021
UDFORDRING
Agilia A/S er en del af britiske AB Agri Ltd. som er globalt førende indenfor for udvikling og levering af kvalitetsprodukter til landbrugsindustrien.
I forbindelse med introduktionen af et nyt foderprogram til smågrise, Primary Diets 0-15kg, på det danske marked, ønskede Agilia at få skabt en klar identitet forud for den efterfølgende markedsføring overfor de landmændene. Ligeledes var der et behov for at få engageret og klædt konsulenterne på i forhold til at sælge det ind.
Det bestod samarbejdet af:
Logo, identitet og designguide
Den kreative proces tog udgangspunkt i et eksisterende logo, hvor der er tilføjet et grafisk element samt payoff målrettet segmentet smågrise 0-15kg.
Website
CrossMind har i samarbejde med Agilia udviklet en hjemmeside i Umbraco i et moderne design, med integration til Campaign Monitor.
Digital og offline markedsføring:
Med udgangspunkt i den nye identitet har CrossMind, i samarbejde med Agilia, udarbejdet markedsføringselementerne til både de digitale og offline platforme, der var en del af lanceringsplanen.
Eksekvering og kompetencer
Grafisk identitet
Hjemmesider
Annonce
Events
Profilbrochure
LØSNING
I forhold til et eksisterende logo er der tilføjet et ”vuggelignende” element, der taler ind i målgruppen, smågrise 0-15 kg. Ligeledes er der tilføjet en payoff, der signalerer vækst hos grise gennem viden og rådgivning.
Det redesignede logo er dernæst implementeret i den nye grafisk identitet og sammenfattet i en designguide til sikring af en gennemgående identitet på alle platforme.
LØSNING
Den nye hjemmeside for Primary Diets skulle være unik og udtrykke virksomhedens dominerende position på markedet med fokus på rådgivning, data og viden til landmændene.
Det er opnået med et karakteristisk og moderne design, hvor bløde, legende effekter betyder at bruger får en lækker oplevelse.
Hjemmesiden er koblet sammen med Primary Diets marketingsplatform, Campaign Monitor, der automatisk indsamler kategoriserede mailadresser med henblik på udsendelse af målrettede nyhedsbreve, der skal styrke salget.
Selve administratordelen er mindst lige så vigtig og Primary Diets hjemmesiden indeholder en meget modulær backend, hvor editor selv kan bygge siderne ved at tilføje moduler, hvor der kan indstilles afstand, farver og meget andet. I samarbejde er der fundet en balance mellem fleksibilitet og brugervenlighed, så editor både har frie hænder til at skabe siderne, som de har brug for nu og i fremtiden, mens den grafiske linje overholdes.
På trods af corona har det været muligt at udvikle den ønskede hjemmeside. De fysiske møder har i høj grad været erstattet af Teams møder, mails, telefonopkald, delte to-do-lister, chat og videoopkald med skærmdeling.
Det er altid spændende, at udforske nye og anderledes kommunikationsformer, der kan optimere samarbejdet med kunderne, både i arbejdsprocessen og efter lancering, hvor tilretninger og nye ideer let kan vendes online.
I første omgang var der kun tænkt et sproglag ind, men i slutningen af udviklingsfasen var Agilia så positiv overrasket , at de valgte at få websitet optimeret til flere sprog med henblik på at bruge siden til andre brands på de internationale markeder, hvor søsterselskaberne opererer.
LØSNING
Kontakt Per Gren allerede nu og aftal et møde til en snak over en kop god kaffe.
Tlf.: 2819 3337
E-mail: pg@crossmind.dk
december 2020
december 2020
november 2020