stock-photo-female-business-person-reading-email-on-computer-screen-at-work-on-internet-711609931.jpeg

Hvordan får du gang i Marketing automation?

Dato: marts 2022

Mange virksomheder går helt eller delvist væk fra traditionel outbound markedsføring og benytter sig i stedet af inbound markedsføring - rettere sagt, målgruppeorienteret markedsføring ved hjælp af relevant indhold.

Med et marketing automation softwaresystem - f.eks. MailChimp - kan du automatisere dine digitale marketingsaktiviteter. Således får du mulighed for at levere relevant og målgruppeorienteret indhold og imødekomme dine potentielle kunder gennem hele deres beslutningsproces. Samtidig kan du, ved hjælp af data om deres digitale adfærd på dit website, tracke og analysere, hvad dine potentielle kunder (leads) finder interessant.

crossmind-reklamebureau-ikon.png

Et automatiseret e-mail workflow kan bestå af flere trin - her er et praktisk eksempel:

Trin 1

En besøgende klikker på en call-to-action og udfylder herefter en formular med tilmelding til din nyhedsmail samt download af en gratis e-bog, omhandlende det pågældende produkt.

Trin 2

Marketing automation systemet sender en automatiseret e-mail med tak til for henvendelsen/interessen.

Trin 3

Et par dage senere sender samme system en automatiseret mail for at følge op på henvendelsen evt. med et tillæg til e-bogen, et medlemstilbud eller lignende vedr. netop det produkt, som den besøgende viste interesse for.

Trin 4

Når tillægget til e-bogen /medlemstilbuddet/eller lignende downloades, vil Marketing automation systemet registrere dette og din salgsafdeling vil kunne følge op på det nu varme lead, da leadet er langt i sin beslutningsproces.

Tegnebræt 4 kopi 2@2x.png

Således kan du automatisk målrette din kommunikation, lette arbejdsgangen og konvertere leads til konkrete kunder. Det eneste du skal, er at være skarp på:

  • Hvad er målsætningen? - skabe loyalitet, sælge produkter eller... ?
  • Hvem er de specifikke målgrupper?
  • Hvilke mediekanaler begår jeg mig på?
  • Hvad er mine budskaber?
Tegnebræt 4 kopi@2x.png

Skal vi hjælpe dig?

Afhængig af dit behov og ressourcer, hjælper vores marketing-team dig med opsætning og eksekveringen i tråd med den lagte strategi. Vi kan også bistå med sparring og rådgivning.

Sammen definerer vi målet for din indsats, hvorefter vi sætter rammerne for budgettet og afstemmer forventningerne. Efterfølgende får vi sammen kendskab til produkter, specifikke målgrupper og nuværende løsning (web, CTA o. lign.). På baggrund af dette, udarbejder vi den digitale strategi og plan for processen.

per-green--free.png

Kontakt os

Der findes mange gode samarbejdspartnere inden for reklame og marketing. Vi anser os selv, som en af dem.

Kontakt Per Gren, for yderligere information på pg@crossmind.dk eller +45 28 19 33 37.

Læs flere updates

Gå til updates arkivet

Job
AD
API
CMO
CRM
DTP
Lix
PR
RGB
ROI
SEO
USP
UI
UX
WWW
SSL