
Kan din virksomhed med fordel bruge outdoor medier i markedsføringen?
Outdoor markedsføring er et effektivt redskab i synergi med andre medier til at skabe synlighed for et brand, et produkt eller en adfærds- og holdningskampagne.

Mange muligheder for outdoor markedsføring
Der findes en række spændende analoge og digitale kanaler på markedet og der kommer hele tiden nye produkter til:
- Reklamer på bus, lastbiler, i tog, på taxa
- Abribus ved busstoppesteder
- Adshels ved supermarkeder
- Skærme togstationer
- Railboards
- Digitale skærme i indkøbscentre
- Gavlbannere
- Stilladsreklamer
- Megaboards
- Sportspladser m.m.

Outdoor – et effektivt medie
Fælles for ovenstående kanaler er, at de er særlig velegnet til massekommunikation, har en høj frekvens i visningerne og ekstrem god synlighed - ofte med placeringer, hvor der færdes rigtig mange mennesker. Formaterne er store, så I får stor opmærksomhed i bybilledet.
Budskabet skal være kort
Outdoormedier kræver relativt korte annoncebudskaber for at modtageren kan nå at afkode det, da de ofte er i bevægelse, når de eksponeres for reklamen - fx kører i bil, bus, tog eller er på stadion. Layoutet og den visuelle opsætning skal derfor tilpasses de omgivelser, hvor mediet er placeret.
Outdoor er et godt supplement
Henvender jeres produkt(er) og budskab(er) sig til en snæver målgruppe, kan I bruge outdoor som et supplement til andre medier, hvor I kan selektere målgruppen og ramme meget mere præcist. Der er nemlig lidt mere usikkerhed forbundet med at måle effekten på en outdoorkampagne sammenlignet med fx en online kampagne, der måler i konverteringer og clicks.
Men alt i alt; så er outdoor et effektfuldt medie, der på kort tid skaber kendskab og giver en effektiv branding af jeres produkt.

Få en snak med CrossMind om din outdoor markedsføring.

Kontakt os
Der findes mange gode samarbejdspartnere inden for reklame og marketing. Vi anser os selv, som en af dem.
Kontakt Per Gren, for yderligere information på pg@crossmind.dk eller +45 28 19 33 37.
Læs flere updates

Google Analytics 4
