rødkilde-busreklame.jpg

Dato: juni 2021

BRANDING

Rødkilde Gymnasium øger elevoptaget og styrker sit image med øget synlighed 

UDFORDRING

Rødkilde Gymnasium gennemførte fra september 2020 og frem til marts 2021 en hvervekampagne med udgangspunkt i en skarpere profil og et tydeligt kernebudskab "Gør det med vilje".

Kampagnen blev eksekveret på de sociale medier, i biografen, CityInfo, på bus bagender samt på hjemmesiden og de trykte materialer.

RESULTAT

En stigning i elevtallet på 4%, hvilket er en tilfredsstillende vækst i forhold til elevårgangene samt gymnasiets størrelse, hvor der er fokus på nærvær, fællesskaber og faglighed.

Se eller gense hele kampagnens indsatser nedenfor.

LØSNING

Biografspot i øjenhøjde med de unge

Biografen er det oplagte medie, hvor uddannelser møder de unge. Der er udviklet et 15 sek. biografspot der, i lyd, billeder og budskaber, understøtter Rødkilde Gymnasiums profil.

Rødkilde - SoMe.jpg

LØSNING

Digital kampagne på Facebook og Instagram

Der køres en målrettet annoncekampagne med seks forskellige annoncer over fem måneder, hvor der potentielt rammes 19.000 unge i målgruppen.

 

rødkilde-busreklame.jpg

LØSNING

Outdoor - bybusser

Bybusserne i Vejle kører i 25 uger med tre forskellige budskaber i tråd med resultaterne fra fokusgruppeinterviewet.

RESULTATER (kilde: Gallup og Index Danmark)

  • dækning på 59.000 personer i perioden
  • dvs. 59,5% af befolkningen i Vejle ser en Rødkilde-bagende
  • gennemsnitlig vil en Rødkilde bagende blive set 36 gange
  • i alt 2.124.000 eksponeringer
infoskærm.jpg

LØSNING

Outdoor - Cityinfo skærme og vejpyloner

Biospottet vises i 20 uger på 19 infoskærme i Vejle Kommune, der er placeret på centrale samlingspunkter ved indkøb, sportsliv og gågader. Derudover på de to vejpyloner ved indfaldsvejene til Vejle.

RESULTATER (Cityinfo)

  • 150 visninger pr. skærm dagligt
  • ca. 1.096.000 potentielle seere pr. måned
  • Outdoor medier ses af op mod 80% (kan ikke fravælges)
rødkilde-folder.jpg

LØSNING

Trykte materialer med nyt og let udtryk samt nye billeder

I takt med at der er skruet op for den digitale markedsføring, er det besluttet at nedjustere omfanget af de trykte materialer og traditionel annoncering.

Fokus har været på at have relevante materialer til fx Åbent Hus og Infoaftener og her har det visuelle udtryk fået et løft med det nye payoff samt nyt billedmateriale.

rødkilde-web.jpg

LØSNING

Opdateret hjemmeside ifht. loven om webtilgængelighed

Rødkildes hjemmeside er opdateret så den er responsive samt opfylder lovkravene om webtilgængelighed ift. at så mange personer som muligt kan bruge den.

rødkilde-muleposer.jpg

LØSNING

Muleposer med logo skaber loyalitet

Endnu et resultat fra workshoppen med eleverne betyder, at der nu findes muleposer produceret i genbrugsbomuld med Rødkilde logo.

Det skaber loyalitet blandt eleverne og brander gymnasiet.

 

roedkilde-testimonial.jpg

For Rødkilde er det vigtigt at vores markedsføring er målrettet og tro mod vores værdier.

Crossmind har hjulpet os med at gennemtænke vores strategi, og er en super sparringspartner i forhold til at lave agile kampagner, der giver os mulighed for os at få vores målgruppe i tale.

Lisbeth Løgstrup Fischer, Uddannelseschef på Rødkilde Gymnasium

Vil du høre mere om hvordan vi kan styrke dit brand?

Kontakt Per Gren allerede nu og aftal et møde til en snak over en kop god kaffe.

Tlf.: 2819 3337
E-mail: pg@crossmind.dk

Seneste updates