
BRANDING
Rødkilde Gymnasium øger elevoptaget og styrker sit image med øget synlighed
UDFORDRING
Rødkilde Gymnasium gennemførte fra september 2020 og frem til marts 2021 en hvervekampagne med udgangspunkt i en skarpere profil og et tydeligt kernebudskab "Gør det med vilje".
Kampagnen blev eksekveret på de sociale medier, i biografen, CityInfo, på bus bagender samt på hjemmesiden og de trykte materialer.
RESULTAT
En stigning i elevtallet på 4%, hvilket er en tilfredsstillende vækst i forhold til elevårgangene samt gymnasiets størrelse, hvor der er fokus på nærvær, fællesskaber og faglighed.
Se eller gense hele kampagnens indsatser nedenfor.
Kunde
Rødkilde Gymnasium
Eksekvering og kompetencer
Film
Hjemmesider
Sociale medier (SoMe)
Grafisk identitet
Profilbrochure, årsrapporter og andre tryksager
LØSNING
Biografspot i øjenhøjde med de unge
Biografen er det oplagte medie, hvor uddannelser møder de unge. Der er udviklet et 15 sek. biografspot der, i lyd, billeder og budskaber, understøtter Rødkilde Gymnasiums profil.

LØSNING
Digital kampagne på Facebook og Instagram
Der køres en målrettet annoncekampagne med seks forskellige annoncer over fem måneder, hvor der potentielt rammes 19.000 unge i målgruppen.

LØSNING
Outdoor - bybusser
Bybusserne i Vejle kører i 25 uger med tre forskellige budskaber i tråd med resultaterne fra fokusgruppeinterviewet.
RESULTATER (kilde: Gallup og Index Danmark)
- dækning på 59.000 personer i perioden
- dvs. 59,5% af befolkningen i Vejle ser en Rødkilde-bagende
- gennemsnitlig vil en Rødkilde bagende blive set 36 gange
- i alt 2.124.000 eksponeringer

LØSNING
Outdoor - Cityinfo skærme og vejpyloner
Biospottet vises i 20 uger på 19 infoskærme i Vejle Kommune, der er placeret på centrale samlingspunkter ved indkøb, sportsliv og gågader. Derudover på de to vejpyloner ved indfaldsvejene til Vejle.
RESULTATER (Cityinfo)
- 150 visninger pr. skærm dagligt
- ca. 1.096.000 potentielle seere pr. måned
- Outdoor medier ses af op mod 80% (kan ikke fravælges)

LØSNING
Trykte materialer med nyt og let udtryk samt nye billeder
I takt med at der er skruet op for den digitale markedsføring, er det besluttet at nedjustere omfanget af de trykte materialer og traditionel annoncering.
Fokus har været på at have relevante materialer til fx Åbent Hus og Infoaftener og her har det visuelle udtryk fået et løft med det nye payoff samt nyt billedmateriale.

LØSNING
Opdateret hjemmeside ifht. loven om webtilgængelighed
Rødkildes hjemmeside er opdateret så den er responsive samt opfylder lovkravene om webtilgængelighed ift. at så mange personer som muligt kan bruge den.

LØSNING
Muleposer med logo skaber loyalitet
Endnu et resultat fra workshoppen med eleverne betyder, at der nu findes muleposer produceret i genbrugsbomuld med Rødkilde logo.
Det skaber loyalitet blandt eleverne og brander gymnasiet.
For Rødkilde er det vigtigt at vores markedsføring er målrettet og tro mod vores værdier.
Crossmind har hjulpet os med at gennemtænke vores strategi, og er en super sparringspartner i forhold til at lave agile kampagner, der giver os mulighed for os at få vores målgruppe i tale.

Kontakt os
Der findes mange gode samarbejdspartnere inden for reklame og marketing. Vi anser os selv, som en af dem.
Kontakt Per Gren, for yderligere information på pg@crossmind.dk eller +45 28 19 33 37.