
Sådan designer vi et logo, der afspejler jeres virksomheds DNA
Det første vi gør, når vi skal designe et logo til dig som kunde, er at kigge på jeres konkurrenter og branchen I befinder jer i som helhed.
Det er der to gode grunde til:
- Det er vigtigt, at adskille sig fra konkurrenterne, så virksomhederne ikke kan forveksles med hinanden.
- Samtidig er det vigtigt at have branchegenkendelse. Hvis udtrykket ligger for langt fra de andre i branchen, kan det virke utroværdigt.
I næste step dykker vi ned i jeres virksomhed. Hvem er I, hvad er kernen i jeres virksomhed, jeres værdier og hvad ønsker I at kommunikere til målgrupperne?
For det handler om at finde det udtryk, der bedst repræsenterer jer og branchen bedst.
Eksekvering og kompetencer
Grafisk identitet

Slip kreativiteten løs
Når vi har et overblik over jer som kunde, er det tid til at slippe kreativiteten løs.
I den kreative proces er skitsering det primære værktøj – først på papir og sidenhen på computer. Det er vigtigt, at tage tiden til at skitsere forskellige idéer, fordi det er den del, der danner grundlaget for resten af processen.
Undervejs i processen har vi et par vigtige ting med i overvejelserne:
Logoets opbygning
Et logo består typisk af to elementer, et bomærke og et navnetræk. Et stærkt logo og navnetræk skaber genkendelighed, uanset om de står sammen eller hver for sig. Og det er optimalt - ikke kun på grund af genkendeligheden, men også i forhold til de mange grafiske muligheder, der følger med.
Logoets anvendelse
Når vi designer et logo, sikrer vi os, at det fungerer i både lille og stor skala. Det skal være nemt, at aflæse logoet - både når det bruges på en kuglepen, men også på et stort banner.
Farver
Det er vigtigt, at vælge de helt rigtige farver, når der skal laves et nyt logo, fordi farver er fulde af tillagt værdi og følelser. Eksempelvis signalerer grøn både klimavenlig adfærd og natur, men også håb.
The strongest logos tell simple stories
Et godt logo tager tid
Det tager tid at designe et godt logo, men det kan være med til at danne et solidt fundament for virksomheden i den videre branding. Se et lille udpluk af logoer, som vi har udarbejdet, i filmen til højre.

Kontakt os
Der findes mange gode samarbejdspartnere inden for reklame og marketing. Vi anser os selv, som en af dem.
Kontakt Per Gren, for yderligere information på pg@crossmind.dk eller +45 28 19 33 37.
Læs flere updates

Google Analytics 4
