Dato: oktober 2020

BRANDING

Målrettet kampagne skal brande Rødkilde Gymnasium og hverve elever

UDFORDRING

Rødkilde Gymnasium ønskede en hvervekampagne med en skarpere profil og et tydeligt kernebudskab.

Forud for kampagnen blev der gennemført et fokusgruppeinterview med 1.g’ere samt en workshop med ambassadørelever på tværs af årgange.

Formålet var at få kendskab til målgruppens:

  • Overvejelser inden valg af ungdomsuddannelse
  • Vigtigste influenter i beslutningsprocessen og hvor de unge søger viden
  • Opfattelse af Rødkilde før og efter optagelse på skolen
  • Mening om Rødkildes kommunikation og visuelle udtryk
  • Brug af analoge og digitale medier generelt
  • Holdning til outdoor-medier og merchandise

På baggrund af resultaterne er der udarbejdet en komplet kampagne, med et ny payoff, som det gennemgående kernebudskab. Kampagnen kører på relevante medier, frem til næste års optagelse i marts.

Det bestod samarbejdet af:

Fokusgruppeinterview & workshop
CrossMind har stået for begge dele, for at få godt kendskab til målgruppen og har udarbejdet en rapport som fælles beslutningsgrundlag.

Kernebudskab & identitet
Der er udarbejdet en ny grafisk identitet, hvor kernebudskabet er integreret.

Kampagneplanlægning og -eksekvering
CrossMind har i samarbejde med Rødkilde lagt en kampagneplan og står for drift og eksekvering.

Website
Visuel opdatering af hjemmeside med fokus på mobilbrug og tilrettet, så den opfylder lovkravet om webtilgængelighed.

LØSNING

Biografspot i øjenhøjde med de unge

Biografen er det oplagte medie, hvor uddannelser møder de unge. Der er udviklet et 15 sek. biografspot der, i lyd, billeder og budskaber, understøtter Rødkilde Gymnasiums profil.

Rødkilde - SoMe.jpg

LØSNING

Digital kampagne på Facebook og Instagram

Der køres en målrettet annoncekampagne med seks forskellige annoncer over fem måneder, hvor der potentielt rammes 19.000 unge i målgruppen.

 

rødkilde-busreklame.jpg

LØSNING

Outdoor - bybusser

Bybusserne i Vejle kører i 25 uger med tre forskellige budskaber i tråd med resultaterne fra fokusgruppeinterviewet.

RESULTATER (kilde: Gallup og Index Danmark)

  • dækning på 59.000 personer i perioden
  • dvs. 59,5% af befolkningen i Vejle ser en Rødkilde-bagende
  • gennemsnitlig vil en Rødkilde bagende blive set 36 gange
  • i alt 2.124.000 eksponeringer
infoskærm.jpg

LØSNING

Outdoor - Cityinfo skærme og vejpyloner

Biospottet vises i 20 uger på 19 infoskærme i Vejle Kommune, der er placeret på centrale samlingspunkter ved indkøb, sportsliv og gågader. Derudover på de to vejpyloner ved indfaldsvejene til Vejle.

RESULTATER (Cityinfo)

  • 150 visninger pr. skærm dagligt
  • ca. 1.096.000 potentielle seere pr. måned
  • Outdoor medier ses af op mod 80% (kan ikke fravælges)
rødkilde-folder.jpg

LØSNING

Trykte materialer med nyt og let udtryk samt nye billeder

I takt med at der er skruet op for den digitale markedsføring, er det besluttet at nedjustere omfanget af de trykte materialer og traditionel annoncering.

Fokus har været på at have relevante materialer til fx Åbent Hus og Infoaftener og her har det visuelle udtryk fået et løft med det nye payoff samt nyt billedmateriale.

rødkilde-web.jpg

LØSNING

Opdateret hjemmeside ifht. loven om webtilgængelighed

Rødkildes hjemmeside er opdateret så den er responsive samt opfylder lovkravene om webtilgængelighed ift. så mange personer som muligt kan bruge den.

rødkilde-muleposer.jpg

LØSNING

Muleposer med logo skaber loyalitet

Endnu et resultat fra workshoppen med eleverne betyder, at der nu findes muleposer produceret i genbrugsbomuld med Rødkilde logo.

Det skaber loyalitet blandt eleverne og brander gymnasiet.

 

Vil du høre mere om hvordan vi kan styrke dit brand?

Kontakt Per Gren allerede nu og aftal et møde til en snak over en kop god kaffe.

Tlf.: 2819 3337
E-mail: pg@crossmind.dk

Seneste updates